onsdag 14 september 2011

Spinna liten tråd!


Jag spinner en solnedgång på min spinnrock!
Rött blir orange blir gult och jag sitter och njuter medan ullen rinner genom fingrarna...

Och så här blev garnet!
Tretrådigt, självrandande, underbart garn som i mina ögon påminner om en sjal jag har. En Eld från EasyCare!

Ser du likheten? tråkigt nog var den enda bilden jag hittade på sjalen när Arvid var liten och sjuk och alldeles febrig. Dessutom var det kallt ute så han fick sitta inlindad i en sjal i bilstolen när vi skulle till sjukhuset.

2 kommentarer:

Tessiej sa...

Åh vad fint garnet blev och jaa den sjalen är jättehärlig. Jag använder den ofta :) Tack så mycket för att jag fått låna den!

När vill ni ses?

Ellinor Landmark sa...

Garnet är tyvärr inte lika mjukt som sjalen :) Men det vore ju roligt med en matchande mössa liksom.

Den här helgen kommer Samuel hem på lördag kväll och stannar till tisdag tror jag (jag är i Finland på tisdagen).