måndag 27 december 2010

Uppdatering.

Mössan tumlar runt i maskinen. Nu får vi se om tvättnötterna fungerar eller inte.

Dessutom sitter jag här i en helt nu tröja! Storlek, 2x Ellinor. Aningens gigantisk alså! Men det innebär att Arvid kan krypa in i den och amma i en egen liten koja. Mysigt säger han! Hmmm... säger jag och funderar på att tvätta tröjan en gång till i tvättmaskinen och hoppas att den blir lite mindre.

Fast förra gången jag gjorde det lärde jag mig att stickade ulltröjor kan bli små. Den gången stoppade jag in en jättestor tröja på 60 graden. Det hände knappt nånting. Så jag tog och körde en 40 tvätt. Och den gick från storlek XXL till storlek 2år. Hoppsan då. Med hjälp av vilja våld och sköljmedel blev den tröjan nästan lagom. Inte riktigt... En riktig läxa blev det i alla fall! när det väl börjar tova ihop sig går det fort.

Bilder kommer när jag får Samuel att fota mig!

Inga kommentarer: