onsdag 9 oktober 2013

Fiskben!

I våras hittade jag ett fint tyg i min lokala tygaffär i Sollefteå. Fiskbensmönstrat. Mjuk jersey. Jag köpte en rejäl bit så att jag inte skulle drabbas av den vanliga sy-nojjan. Dessutom tänkte jag att det kanske skulle kunna räcka till saker åt fler än bara Arvid.

Det dröjde länge innan jag vågade sätta saxen i tyget! Och när jag gjorde det blev det såklart fel...

 
Jag klippte tyget till framstycket åt fel håll - tvärs mot tygriktningen. Men håll med om att fiskarna ska simma, inte stå! Som tur är så är tyget väldigt flexibelt åt alla håll så jag tror att det inte gör något. Vi ser väl hur det blir efter några tvättar!
 

2 kommentarer:

katarina sa...

Det blev riktigt snyggt iaf, det flöt så fint från arm till arm. :)

Ellinor Landmark sa...

Ja, jag tycker också om det!