tisdag 15 oktober 2013

Påbörjade projekt

I en grupp på Facebook läste jag häromdagen om en dam som lämnat efter sig fler än 70 påbörjade handarbetesprojekt till sina efterlevande.

Jag kan meddela att i händelse av min död, så får min familj gladeligen slänga, bränna eller ge bort mina handarbetesprojekt. De är nämligen långt fler än ynka 70.

Jag försöker ofta minska på antalet WIP (work in progress), men det är svårt! Jag är bra på att starta upp stickningar men tyvärr rätt dålig på att avsluta dem. Jag har i alla fall börjat nu och ska försöka tävla lite med mig själv för att motivera mig. Jag ska räkna hur många jag kan röja undan fram till jul. Ju fler desto bättre!
Projekt 1 och 2 var mösstickningar som inte kommer bli använda. De rev jag upp.
Projekt 3 blir att göra skaft till de här tossorna åt Signe.




Och sen kan jag ju dyka ner i de här sex projekten som bara behöver lite småfix för att bli klara.


Hur många klarar jag innan jul?

2 kommentarer:

Juliusdotter sa...

Håller tummarna för att du hinner med alla.

solängel sa...

Hmm, ingen igenkänning här inte, nej då, inte aaaalls! ;-)

Men u, den där mössan, är det vad jag tror det är? Eller stickade du två?